Remschoenhouders
De remschoenhouders zijn volgens tekening gemaakt.

Remschoenen
De remschoenen heb ik uit twee stukken staal gehaald. Als eerste heb ik de stukken staal op de montageplaat van de draaibank vastgemaakt en heb ik de vorm van het wiel hierin overgenomen. Vervolgens heb ik de schoenen in de freesbank voorzien van de sleuf waarin de remschoenhendel in komt en de vlakke zijden.

Rembediening
De bediening van de rem heb ik in OnShape getekend en uitgewerkt. Voor het maken van de karteldeel en het frame, ben ik uitgegaan van 3mm plaat. Voor de basis heb ik een schijf met in het midden een 3 mm gat op de draaibank gemaakt en voor het tanddeel heb ik eenzelfde schijf gebruikt en heb daar eerst een gat in gebooord en vervolgens door uitdraaien groter gemaakt. Op de freesbank met verdeelapparaat heb ik de vertanding aangebracht.
